Salgai arriskutsuak errepidez garraiatzea: Estiba eta Erantzukizuna

Artikulu honetan, zamaketari eta erantzukizunari lotutako alderdi garrantzitsuak aztertuko ditugu Europako testuinguruan.

Salgai arriskutsuak errepidez garraiatzeko mundu konplexuan, segurtasuna eta erantzukizuna funtsezko gaiak dira. Artikulu honetan, estibatzeari eta erantzukizunari lotutako alderdi garrantzitsuak aztertuko ditugu Europako testuinguruan, CMR Hitzarmena eta jurisprudentziaren interpretazioak azpimarratuz.

 

Zein Europako araudi aplikatzen dira salgai arriskutsuen nazioarteko garraioan errepidez?

 

Aplikagarria den Europako araudia 7.5.7 atalean dagoen "Salgai Arriskutsuen Nazioarteko Garraioari buruzko Europako Akordioa" (ADR) da, salgai horien manipulazioari eta estibatzeari buruzkoa.

 

 Zein arauk arautzen dituzte errepideko merkantzien garraioaren kontratuak Europan?

 

CMR Hitzarmena Europan salgaiak errepidez garraiatzeko kontratuak arautzen dituen nazioarteko araua da. Kotxeetan, ibilgailu artikulatuetan, atoietan eta erdi atoietan egindako garraioari aplikatzen zaio, baldin eta zamalanak eta entregak herrialde ezberdinetan badira eta horietako bat gutxienez CMR Hitzarmenean parte bada.

 

CMR Hitzarmenaren menpeko nazioarteko garraio-kontratu bat herrialde jakin bateko barne-arauen mende egon al daiteke?

 

Ez, CMR Hitzarmenak araututako nazioarteko garraioa herrialde jakin bateko barne-arauen mende jartzen saiatzen den edozein klausula baliogabea izango da. Horrelako egoeretan CMR Hitzarmena da nagusi.

 

Zein erantzukizun du garraiolariak errepidez salgai arriskutsuak garraiatzeko CMR Hitzarmenaren arabera?

 

CMR Hitzarmenak ezartzen du garraiolaria dela salgaiak guztiz edo partzialki galtzearen eta salgaiak jaso eta entregatu artean gertatzen diren kalteen erantzule. Hala ere, ez du zehazten nor izan behar den estiba eta lotzeaz.

 

Nola jorratzen da CMR Hitzarmenean gordetzeko eta lotzeko ardurari buruzko anbiguotasuna?

 

Interpretazio jurisprudentziala baliabide garrantzitsua bihurtu da anbiguotasun horri aurre egiteko. Zenbait auzitegik iradoki dute estiba eta lotzea kontzeptualki bereiz daitezkeela, non estibatzeak pisuak jartzeari eta banaketari egiten dion erreferentzia, eta lotzeak merkantzia garraioari bermatzeari egiten dio erreferentzia. Hala ere, hori ez dago CMR Hitzarmenean berariaz araututa.

 

 Zer uste dute epaitegi batzuek gordetzeko eta lotzeko erantzukizunari buruz?

 

Zenbait auzitegi, SAP Madrid esaterako, art. 28., 235/2022, 2022ko apirilaren 4koa, eta SAP Barcelona 1289/2022, 2022ko irailaren 6koa, salgaien estiba eta lotzea bidaltzaileari egotzi behar zaizkiola iradoki dute, kontratuan kontrakorik adostu ezean.

 

Nola eman daiteke argitasuna nazioarteko garraio harremanei testuinguru honetan?

 

Araudietan eta interpretazio jurisprudentzialetan dagoen anbiguotasuna kontuan hartuta, irtenbidea da kontratuetan edo estiba-oharretan erantzukizun klausulak erabiltzea. Klausula hauek argitasuna ematen dute eta inplikatutako alderdiek beren erantzukizunak ulertzen dituztela bermatzen dute errepidez salgai arriskutsuak garraiatzeko orduan. Hala ere, nabarmentzekoa da interpretazio jurisprudentzialak interpretazio tresnak direla eta ez aplikagarria den araubide juridikoa.

Guk eta hirugarrenek, zerbitzu-hornitzaile gisa, cookieak eta antzeko teknologiak ("cookie-ak") erabiltzen ditugu gure zerbitzuak eskaintzeko eta babesteko, haien errendimendua ulertzeko eta hobetzeko eta iragarki garrantzitsuak hornitzeko. Informazio gehiagorako, gure Cookieen Politika kontsulta dezakezu. Hautatu "Onartu cookieak" baimena emateko edo hautatu baimendu nahi dituzun cookieak. Zure cookieen aukerak alda ditzakezu eta zure baimena ken dezakezu edozein unetan gure webgunetik.
Baimendutako cookieak:
Xehetasun gehiago