Kamioiak gordetzeko printzipioak eta oinarrizko kontzeptuak (II)

Indar unitatea: Newton

EN 12195 araua garraio-ibilgailuetan, hala nola kamioietan, atoietan eta furgonetan zamak gordetzeko eta finkatzeko baldintzak eta jarraibideak ezartzen dituen arau europarra da. Bere helburu nagusia salgaien garraioan segurtasuna bermatzea da, bidaian zehar zama modu arriskutsu batean mugitzea edo aldatzea eragotziz. Arau honek estibatze egokia bermatzeko jarraitu beharreko hainbat parametro eta prozedura definitzen ditu.

 

EN 12195 arauaren funtsezko alderdietako bat garraioan kargaren gainean eragiten duten indarrak kontuan hartzea da. Horretarako, azelerazio-indarrak hainbat norabidetan adierazten dituzten azelerazio-koefizienteak erabiltzen dira: luzera (aurrera edo atzera), albokoa (alboetara) eta bertikala (gora edo behera).

 

Koefiziente hauek ezinbestekoak dira beharrezkoak diren lotzeko indarrak kalkulatzeko eta karga ibilgailuan seguru mantentzen dela ziurtatzeko.

 

  • Indar unitatea: Newton (N):

 

Newtona Nazioarteko Sisteman (SI) indarra neurtzeko unitatea da. "N" ikurrez adierazten da. Newton bat kilogramo 1 (1 kg) masa duen objektu bati segundoko metro koadroko (1 m/s²) azelerazioa emateko beharrezkoa den indarra bezala definitzen da. Beste era batera esanda, newton bat 1 kg-ko objektu baten abiadura segundoko metro 1 segundoko aldatzeko behar den indarra da.

 

Estibatzeko eta zama bermatzeko testuinguruan, ohikoa da newtonaren multiploekin lan egitea, hala nola dekanewtonarekin (daN) edo kilonewtonarekin (kN). Dekanewton bat 10 newtonen baliokidea da (1 daN = 10 N), eta kilonewton bat 1.000 newtonen baliokidea da (1 kN = 1.000 N). Multiplo hauek indar handiagoak modu praktikoago batean adierazteko erabiltzen dira.

 

EN 12195 arauan eta ainguralekuen eta gordetzeko erabiltzen diren beste elementu batzuen identifikazio-etiketetan, indarrak newtonetan (N) edo haien multiploetan neurtzen dira normalean, hala nola dekanewton (daN) eta kilonewton (kN). Indar-unitate hauek erabiltzea ezinbestekoa da kalkulu zehatzak egiteko eta lotzeko indarrak egokiak direla garraiatzean zamari segurtasunez eusteko.

 

  • Tentsio-indar nominala (STF)

 

EN 12195 arauaren testuinguruan, ezinbestekoa da Tentsio Indar Nominalaren (STF) kontzeptua ulertzea, ingelesez Standard Tension Force izenez ezagutzen dena. STF-k garraioan zamak ziurtatzeko erabiltzen diren lotzeko gailuetan proba espezifikoen bidez zehazten den trakzio-ersistentzia nominalari egiten dio erreferentzia.

 

Indar-neurri hau newtonen (N) unitateetan adierazten da, baita haien multiploetan ere, hala nola dekanewtona (daN) edo kilonewtona (kN). Normalean, STF argi eta garbi adierazten da lokarriei eta beste lotze-gailu batzuei atxikitako etiketetan edo plaketan.

 

STF-ren garrantzia garraiatzean zamari segurtasunez eusteko lotzeko gailu baten egokitasuna ebaluatzeko eta ziurtatzeko gaitasunean datza. Praktikan, STF handiagoa duen lokarri batek karga ziurtatzeko hainbat lokarri edo lokarri erabiltzeko beharra murrizten du. Horrek biltegiratzeko eta ziurtatzeko prozesua sinplifikatu eta bizkortzen du, salgaien garraioan eraginkortasuna eta segurtasuna areagotuz.

 

Laburbilduz, Tentsio Indar Nominala (STF) parametro erabakigarria da EN 12195 arauaren arabera, lotzeko gailuen ahalmena eta garraioan zamak ziurtatzeko duten eraginkortasuna ebaluatzen dituena. STF handiagoko loreen aldeko apustua eginez gero, beharrezkoak diren amarratze kopurua murrizten da, eta horrela, zama biltzeko prozesuan eraginkortasuna eta segurtasuna hobetuko dira.

Guk eta hirugarrenek, zerbitzu-hornitzaile gisa, cookieak eta antzeko teknologiak ("cookie-ak") erabiltzen ditugu gure zerbitzuak eskaintzeko eta babesteko, haien errendimendua ulertzeko eta hobetzeko eta iragarki garrantzitsuak hornitzeko. Informazio gehiagorako, gure Cookieen Politika kontsulta dezakezu. Hautatu "Onartu cookieak" baimena emateko edo hautatu baimendu nahi dituzun cookieak. Zure cookieen aukerak alda ditzakezu eta zure baimena ken dezakezu edozein unetan gure webgunetik.
Baimendutako cookieak:
Xehetasun gehiago