Salgaiak errepidez garraiatzeko oinarrizko alderdiak dira behar bezala gordetzea eta bermatzea, batez ere Europako testuinguruan, non bide-segurtasuna lehentasuna baita. Arau espezifikoak betetzeko eta Europako errepideetan segurtasuna bermatzeko, funtsezkoa da nazioartean zein Europar Batasunean (EB) eragiketa horiek arautzen dituen lege-esparrua ulertzea. Artikulu honek zama gordetzea eta babestea arautzen duen lege-esparruaren ikuspegi zabala eskaintzen du, bereziki zama babesteko estandar zehatzak eta erabilitako gailuen kalitatea ezartzen duten EUMOS Europako araudi eta estandar teknikoetan arreta berezia jarriz. Europa osoan salgaien garraio segurua bermatzeko araudi hauek betetzea ezinbestekoa den ezagutuko duzu.
Nazioarteko eta Europako araudia: EUMOS eta haratago
Europan zama gordetzea eta bermatzea arautzen duen lege-esparrua askotarikoa da eta nazioarteko araudia zein tokiko araudia hartzen du barne. EBn, EUMOS 40674:2021 eta EUMOS 40607:2020 Europako azken arauak zama ziurtatzeko erantzukizuna bateratzeko diseinatuta daude. Gainera, CMR Hitzarmenak nazioartean salgaiak errepidez garraiatzeko oinarrizko arauak ezartzen ditu. Garraioan erabiltzen diren karga eta gailuen kalitatea eta segurtasuna bermatzeko, arau teknikoek, hala nola EN 12195, EN 12640 eta EUMOS 40511, ezinbesteko eginkizuna betetzen dute errepideko istripuak prebenitzeko.
Garrantzitsua da azpimarratzea, Europako EUMOS araudiaz eta aipatutako arau teknikoez gain, badirela EBren barruan toki, eskualde, nazio edo nazioarteko mailan aplikatzen diren beste arau zehatz eta murriztaileago batzuk.
Tokiko araudiaren adibideak: Alemania eta Espainia
Adibide nabarmena Alemaniako VDI 2700 estandarra da, zeinak 7,5 tona arteko masa osoa duten ibilgailu komertzialetan zamak ziurtatzeko jarraibide eta eskakizun zehatzak ezartzen dituena. Arau hau araudi orokorrak baino zorrotzagoa da eta Alemanian eta EBko beste herrialde batzuetan aplikatzen da.
Gainera, badira 2014/47/EB Zuzentarauan jasota ez dauden ibilgailu komertzialen kategoriak. Adibide bat paketeetan eta taldekatze/LCL zerbitzuetan erabiltzen diren 3,5 tonatik beherako gehienezko masa baimendutako ibilgailu komertzialak dira. Zuzentarauak bere aplikazio-eremuan sartzen ez baditu ere, EBko estatu kideek bide-ikuskapen teknikoak egiteko eskumena dute, Espainiaren kasuan bezala, non 563/2017 Errege Dekretuak ibilgailuen kontrol eta ikuskapen teknikoak ezartzen dituen merkataritza arina. 3,5 tona baino gutxiagoko N1 kategoriako ibilgailuak, EBko beste estatu kide batzuetan matrikulatuta egon arren.
Araudi alternatiboak eta nazioartean onartuak
Arau tekniko zehatz edo publikorik ezean, beste arau batzuk aplika daitezke. Esaterako, gehienez 3,5 tonarainoko baimendutako masa duten ibilgailuentzat, ISO 27956:2009 bezalako arauak erabil daitezke, zeinak eskakizunak eta proba-metodoak ezartzen dituen entrega-furgonetan zama ziurtatzeko. Gainera, Australiako Garraio Batzorde Nazionalaren (NTC) Merkataritza Arinak Ibilgailuen Karga Murrizteko Gida oso ezaguna eta aplikagarria da beste eskualde batzuetan.
Tokiko araudia ezagutzearen garrantzia
Europako araudiez eta arau tekniko espezifikoez gain, funtsezkoa da tokiko, estatuko edo herrialdeko araudi espezifikoak ezagutzea eta ibilgailuen ezaugarrien eta garraio-eragiketen arabera kontuan hartzea. Horrela, araudiak behar bezala betetzen direla bermatuko da eta, batez ere, salgaien segurtasuna ziurtatzea Europar Batasun osoan zehar garraiatzen diren bitartean.
Europan salgaiak errepidez garraiatzeko segurtasuna bermatzeko ezinbestekoa da salgaiak gordetzeko eta babesteko lege-esparrua ezagutzea eta atxikitzea. Europako araudia betetzea eta tokiko araudia ulertzea funtsezko urratsak dira norabide horretan.