Zama gordetzeko eta bermatzeko lege-esparrua (I)

Araudia eta arau teknikoak

Zama gordetzea eta bermatzea testuinguru juridiko konplexu batean aurkitzen da, bai Europa mailan bai estatu mailan. Arlo honetan argitasuna emateko, garrantzitsua da EUMOS 40674:2021 eta EUMOS 40607:2020 Europako araudi berriak aintzat hartzea, zeinak murriztapenaren hainbat alderdi arautzen dituzten eta horretarako Lege Uniforme espezifikorik ez dagoenean erantzukizunaren harmonizazioa sustatzen dutenak. kontua..

 

Nazioarteko mailan, Europan salgaiak gordetzea eta bermatzea arautzen duen lege-esparru orokor bat dago. Alderdi garrantzitsuenetako batzuk hauek dira:

 

CMR Hitzarmena: 1956ko maiatzaren 19an Genevan onartutako Merkantzien Nazioarteko Garraiorako Kontratuari buruzko Hitzarmenak (CMR), errepidez salgaien nazioarteko garraiorako oinarrizko arauak ezartzen ditu. CMR-k salgaiak gordetzeari eta bermatzeari soilik arreta jartzen ez badio ere, garraiolariaren eta bidaltzailearen erantzukizunaren funtsezko alderdiak arautzen ditu, salgaien segurtasunari eta egoerari dagokionez, garraioan zehar.

 

Tokiko, Eskualdeko edo Nazioko Araudia: CMR bezalako nazioarteko arauez gain, Europar Batasuneko kide den herrialde bakoitzak bere tokiko, eskualdeko edo nazioko araudia izan dezake errepideko garraioarekin eta zama-segurtasunarekin lotutakoa. Araudi hauek nabarmen alda daitezke herrialde batetik bestera eta askotan salgaiak gordetzeari eta babesteari buruzko baldintza zehatzak barne hartzen dituzte.

 

EUMOS 40674:2021 eta EUMOS 40607:2020 arauak : Europako araudi hauek garrantzi berezia dute zama gordetzeko eta ziurtatzeko. Horien bidez, garraiatzean zamaren segurtasuna bermatzeko jarraibideak eta baldintzak ezartzen dira. EUMOS 40674:2021 lotzeko gailuak egiaztatzen eta ziurtatzean zentratzen da, eta EUMOS 40607:2020 ontziari eta unitate-kargari buruzkoa da. Bi araudiak zamak bermatzeko praktika harmonizatuak eta seguruak sustatu nahi ditu.

 

Europan zama gordetzeko eta babesteko lege-esparrua nazioarteko arauen konbinazioa da, hala nola CMR, herrialdeko araudi nazional espezifikoak eta EUMOS 40674:2021 eta EUMOS 40607:2020 Europako arauak. Garraiolariek zein bidaltzaileek araudi hauen berri izatea eta horiek betetzea ezinbestekoa da garraioan kargaren segurtasuna bermatzeko eta legezko arazoak ekiditeko. Araudi hauen harmonizazioa urrats garrantzitsua da salgaien garraioan Europa osoan segurtasun handiagoa lortzeko.

 

 

Araudi Teknikoak

 

2014ko apirilaren 3ko 2014/47/EB Zuzentarauaren III. eranskinean jasotako Arauak oinarrizkoak dira Europar Batasuneko (EB) ibilgailu komertzialen bide-ikuskapen teknikoaren arloan eta funtsezko zeregina dute merkantzien garraioaren segurtasunean. . Araudi hauek, EBko estatu kideetan egindako transposizioekin batera, estandar teknikoak ezartzen dituzte errepideko ibilgailuetan zamak behar bezala bermatzeko eta segurtasun baldintzak betetzen direla bermatzeko. Hona hemen aipatutako estandar nagusi batzuen deskribapen zehatza:

 

EN 12195-1:2010 - Finkatze-indarren kalkulua: Arau honek errepideko ibilgailuetan zama segurtasunez finkatzeko beharrezkoak diren indarrak kalkulatzean oinarritzen da. Hainbat garraio-egoeretan behar den lotzeko indarra zehazteko jarraibideak ematen ditu.

 

EN 12195-2:2001 - Zuntz kimikoz egindako lotzeko zintak: Arau honek zuntz kimikoz egindako lotzeko zintetan zentratzen da eta horiek seguru erabiltzeko baldintzak eta jarraibideak ezartzen ditu. Zinta hauen ezaugarri zehatzak eta kalitate estandarrak zehazten ditu.

 

EN 12195-3:2001 - Bermatzeko kateak: Arau hau errepideko ibilgailuetan zamak ziurtatzeko erabiltzen diren kateei aplikatzen zaie. Kateak lotzeko baldintzak ezartzen ditu, haien indarra eta iraunkortasuna bermatuz.

 

EN 12195-4:2003 - Altzairuzko amarratze-kableak: Arau honek altzairuzko amarratze-kableei zuzentzen die eta kargak bermatzeko eraginkortasuna bermatzeko zehaztapen teknikoak eta eskakizunak zehazten ditu.

 

EN 12640:2019 - Karga babesteko lotzeko puntuak: Arau honek zama-unitate intermodaletan eta ibilgailu komertzialetan erabiltzen diren loketa-puntuetan oinarritzen da. Gutxieneko baldintzak ezartzea eta probak egitea haien erresistentzia egiaztatzeko.

 

EN 12642:2016 - Merkataritza-ibilgailuen karrozeria: Arau honek errepideko ibilgailuetan zamak bermatzeari egiten dio erreferentzia eta ibilgailu horien karrozeriaren egiturarako gutxieneko baldintzak ezartzen ditu, zamak segurtasunez eusteko eta babesteko duten gaitasuna bermatuz.

 

ISO 1161:2016 - Zama-edukiontzietarako tarteko izkinako osagarriak: nazioarteko arau honek 1. serieko karga-edukiontzietan erabiltzen diren tarteko izkinako osagarrien zehaztapenak ezartzen ditu, haien sendotasuna eta kalitatea bermatuz.

 

ISO 1496 - Karga-ontzientzako gutxieneko eskakizunak eta probak, 1. seriea: ISO serieko arau hauek salgaiak garraiatzeko erabiltzen diren karga-ontzientzako gutxieneko baldintzak eta proba-prozedurak ezartzen dituzte.

 

EN 283:1991 - Truke-kaseiak - Entseguak: Arau hau salgaien garraioan erabiltzen diren trukatze-karruzei aplikatzen zaie. Proba-prozedurak definitzen ditu haien errendimendua eta segurtasuna ebaluatzeko.

 

EN 12641-1:2019 eta EN 12641-2:2019 - Merkataritza-ibilgailuetarako lonak: Arau hauek zama-unitate intermodaletan eta ibilgailu komertzialetan erabiltzen diren lona-eskakizunak ezartzen dituzte. Lonasen segurtasuna eta kalitatea dute arreta.

 

EUMOS 40511:2013 - Muntatutako zutoinetarako proba-metodoa: EUMOS arau honek ibilgailu komertzialetan zama ziurtatzeko erabiltzen diren zutoin muntatuei egiten die erreferentzia. Proba metodo bat eskaintzen du bere eraginkortasuna eta erresistentzia ebaluatzeko.

 

EUMOS 40509:2020 - Unitateko karga-zurruntasunaren proba-metodoa: EUMOS estandar honek karga-unitateko zurruntasuna neurtzeko proba-metodo bat ezartzen du, garraioan kargaren egonkortasuna ziurtatzen laguntzen duena.

 

Arau teknikoek funtsezko eginkizuna dute salgaien garraioaren segurtasunean Europar Batasunean, zama ziurtatzeko estandar eta eskakizun zehatzak ezarriz, erabilitako gailuen kalitatea eta lotzeko puntuen sendotasuna. Araudi hau betetzea ezinbestekoa da zamak segurtasunez garraiatzen direla eta errepidean istripuak izateko arriskua minimizatzeko.

Informazio gehiago edo zalantzak argitzeko, Forankra taldearekin harremanetan jar zaitezke.

Guk eta hirugarrenek, zerbitzu-hornitzaile gisa, cookieak eta antzeko teknologiak ("cookie-ak") erabiltzen ditugu gure zerbitzuak eskaintzeko eta babesteko, haien errendimendua ulertzeko eta hobetzeko eta iragarki garrantzitsuak hornitzeko. Informazio gehiagorako, gure Cookieen Politika kontsulta dezakezu. Hautatu "Onartu cookieak" baimena emateko edo hautatu baimendu nahi dituzun cookieak. Zure cookieen aukerak alda ditzakezu eta zure baimena ken dezakezu edozein unetan gure webgunetik.
Baimendutako cookieak:
Xehetasun gehiago