Blogeko artikulu honetan , denboran zehar bidaia zirraragarri bati ekingo diogu, kamioiaren historia ezagutzeko eta arau teknikoak urte hauetan zehar salgaien estiba nola moldatu duen ezagutzeko. Presta zaitez garraiobide garrantzitsu honen bilakaera eta salgaien segurtasunean duen eragina ezagutzeko.
Imajinatu mundu bat non salgaiak batez ere animaliek tiratutako gurdietan garraiatzen ziren. 1769an agertu zen historiako lehen kamioia, Nicolas-Joseph Cugnot ingeniari frantziarrak asmatutako "Fardier à vapeur" edo "lurrun-kotxea". Ibilgailu honek, lurrun-makinen teknologia berriarekin bultzatuta, gerra garaian zama astunak garraiatzeko helburu ausarta zuen. Mugak izan arren, errepideko garraioaren mekanizazioaren hasiera markatu zuen.
Mende bat geroago, 1896an, Gottlieb Daimler ingeniari alemaniarrak urrats garrantzitsu bat eman zuen errekuntzako motordun lehen kamioia asmatu zuen. Garraioaren historiako mugarri honek Errepideko Garraioaren sektorea sortu eta salgaien garraioan bilakaera tekniko eta juridikorako bidea eman zuen.
Kamioia iritsi arte, karrozagileak gurdi eta bagoi pertsonalizatuak sortzen espezializatutako artisauak ziren. Hala ere, kamioi fabrikatzaileen sorrerarekin, ustekabeko erronka bat sortu zen. Motorraren zatia eta kabina masa ekoiztu zezaketen arren, geroko karrozeriak hainbeste aldaera zituenez, pertsonalizatu beharra zegoen. Horri esker, ohiko animalien garraioan erabiltzen diren estiba-teknikak, hala nola, sokak, egurrezko blokeak, lonasak eta sareak erabili ziren.
Bigarren Mundu Gerraren ostean, garraioak aurrerapen handia izan zuen kamioien potentzian eta tamainan, eta erregulazioaren beharra ekarri zuen. 1950eko hamarkadan, nazioarteko araudi garrantzitsuak sortu ziren, hala nola CMR Hitzarmena eta ADR Akordioa, errepideko garraioa eta salgai arriskutsuen garraioa nazioartean arautzen dutenak.
70eko hamarkadak bilakaera handia izan zuen estibatze tekniketan. Kamioi modernoagoekin, paletizazioak gora egin eta orga jasotzaileak eta itsas edukiontziak ugaritu zirenez, tresna berriak agertu ziren, hala nola lotzeko zintak, ertz babesleak eta irristagaitzak. Horrez gain, "Cargo Security" diziplina sortu zen, salgaien garraioan estiba eta segurtasuna teknikoki arautzen zituena.
80ko hamarkadan, Zama Segurtasuna demokratizatzen zuten gidak eta arauak argitaratu ziren, diziplina hau eskuragarriago eginez. Amarralekuak, blokeoak eta karga eusteak kalkulatzeko adostasun-formulak eta parametroak ezarri ziren.
2014an, Europar Batasunak 2014/47 EB Zuzentaraua ezarri zuen, zama seguru gordetzeko arau teknikoak ezartzen dituena. Horrek estatu kideetan zenbait arau transposizioa ekarri zuen, hala nola EN 12195-1, EN 12642 eta beste batzuk, salgaien garraio segurua bermatzen dutenak.
Lehenengo kamioietatik hasi eta egungo arau teknikoetaraino, kamioi eta zama gordetzearen historia bidaia liluragarria izan da. Gaur egun, zamaren segurtasuna ezinbestekoa da pertsonen, salgaien eta ibilgailuen arriskurik gabeko garraioa bermatzeko. Zamagintzan jardunbide egokiak aztertzen eta aplikatzen jarraituko dugu salgaien garraioan etorkizun segurua bermatzeko. Jarrai gaitzazu gure sare sozialetan gehiago jakiteko!